featured

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bir dizi gezi ve incelemelerde bulunmak üzere ilimizde bulunan İsveç Büyükelçisi Hakan Akesson ve Lüksemburg Büyükelçisi Arlette Conzemius Antakya Belediye Başkanı Doç.Dr. Lütfü Savaş’a bir nezaket ziyaretinde bulundular.

Antakya Belediye Başkanı Doç.Dr.Lütfü Savaş ziyarette yaptığı konuşmada; Hatay’ın iç huzurunda ve güvenliğinde herhangi bir sorun olmadığını, normal yaşamın sürdüğünü dile getirerek, “Olayların yaşandığı ilk zamanlarda Hatay halkında bir tedirginlik oldu. Ancak biz belediye başkanları, muhtarlar sık sık halkımızla bir araya gelerek konuştuk ve böylece tedirginlik geçti. Suriye’de yaşanan iç savaş sonrasında bölgemizde özellikle ekonomik ve ticari alanda kent halkı ve işadamları kayıplar yaşadı. Ancak 13 medeniyete ev sahipliği yapan Antakya’da maneviyatta çok güçlü bir birlikteliğimiz var. Üç semavi dinin temsilcileri ve vatandaşları şehrimizde kardeşçe ve dostça asırlardır bir arada yaşamaktadır. Bu birlikteliğimizi hiç kimse bozamaz. Komşumuz olan Suriye halkı ile tarihten gelen bir kardeşlik ve akrabalık bağımız var. Suriye’de iç savaşın olması ve kardeş kanının akması bizleri üzmektedir. Suriye’de devam eden iç karışıklıkların en kısa zamanda çözüme kavuşmasını ve kardeş kanının durmasını istiyoruz. Sınır komşumuzda huzurun ve güvenliğin sağlanması sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasi anlamda en başta bizleri memnun edecektir” dedi.

Başkan Savaş, Suriye’de devam eden iç savaştan kaçan vatandaşlara Türkiye tarafından insani yardım yapıldığını belirterek, “Hükümetimiz, yerel yönetimler, işadamları ve sivil toplum kuruluşları, savaştan kaçarak Ülkemize sığınan vatandaşlara, gıda, eğitim, giyim ve ekonomik alanda insani yardım amaçlı olarak destek veriyor. Her insan kendi evinde huzurludur. Hatay ve Türkiye halkı olarak, Suriye’de iç savaşın ve akan kardeş kanının bir an önce durmasını istiyoruz” dedi.

Artık küresel güçlerin devreye geçmesi gerektiğini ifade eden Başkan Savaş, “İki yıldır Suriye’de iç savaş devam ederken ve kardeş kanı akarken, herkes kendi ülke çıkarını düşündü ve kardeş kanının dinmesi için çaba harcamadı. Küresel güçler bu günlerde kendini göstermeli. Herkesin, sadece kendi ülkesini değil, Dünya barışını düşünmesi gerekir. Suriye’de masum çocuklar ve kadınlar bir hiç uğruna ölüyor. İnsan olarak onlarında yaşamaya hakları var. Küresel aktörler ve Avrupa Birliği taşın altına elini koymalı. Uluslar arası camia artık eylemde bulunmalı ve akan kardeş kanının durdurulması için çaba harcamalıdır. Birinci temel hedef bu olmalıdır” dedi.

Lüksemburg Büyükelçisi Arlette Conzemius, son zamanlarda yaşanan olaylar sonrasında, iki yakın halk olan Türkiye ve Suriye’nin durumlarını yakından takip ettiklerini dile getirerek, “Türk halkının genel konukseverliliğini ve sizlerin yapmış olduğu çalışmaları gördük ve takdirle karşılıyoruz. Avrupa Birliği bölgede yaşanan olaylardan dolayı tedirginlik duyuyor. Biz, yüksek oranda destek olduk. İsveç ve Lüksemburg’un  katkıları büyüktür. Uluslar arası arenada da önemli katkılar olmalı ve çözüm üretilmeli. Ancak bu zaman alacaktır. Bu süre içinde insani yardımlarımızı devam ettirmeliyiz. Avrupa Birliği olarak Türkiye’nin yaptıklarını takdir ile karşılıyor ve teşekkür ediyoruz. Biz yardımlarımızı nasıl arttırabileceğimizin yollarını arıyoruz ve kampları yakından görmek için Hatay’a geldik” dedi.

İsveç Büyükelçisi Hakan Akesson, Suriye’de yaşanan iç savaş’ın bölgeye etkilerini görmek ve yapılan çalışmaları yerinde incelemek üzere Hatay’a geldiklerini ifade ederek, “Antakya halkı olarak mültecilere yapmış olduğunuz yardımları gördük. Ülkenize sığınan Suriye vatandaşlarına yaptıklarınız, Türkiye’nin konukseverliliğinin bir göstergesidir. İsveç ve Lüksemburg ülkeleri olarak mültecilere insani yardım konusunda büyük görevler üstlendi. Uluslar arası bir çaba var ama yeterli değil. Bizler daha çok çalışmalıyız. Mülteci kamplarına yapmış olduğumuz yardımların yanı sıra kamp dışında yaşayan ve olanakları tükenen kişilere de katkı vermek istiyoruz. Sizlerin, yerel yöneticiler olarak yaşanan problemi çok iyi yönettiğinizi görmek bizleri mutlu etti” dedi.

İsveç Büyükelçisi Hakan Akesson ayrıca, İsveç ve Lüksemburg olarak Türkiye’nin AB üyeliğini tam olarak desteklediklerini dile getirdi.

Antakya Belediye Başkanı Doç.Dr. Lütfü Savaş, ziyaret anısına İsveç Büyükelçisi Hakan Akesson’a, Lüksemburg  Büyükelçisi Arlette Conzemius’a, asistan ve tercüman Cemal Akyüz’e Antakya’nın tarihi özelliğini yansıtan tablo ile ipek kravat ve şal hediye etti.